1

 
Det här var dagen innan jag packade ner rummet i Skurre och flyttade därifrån :-( Sa hejdå till Skrivarlinjen och Holken och all smuts där i, det bissart stökiga köket som jag nuförtiden saknar. Att alltid stöta på någon utanför rummet. Säga hej och god morgon och vi ses senare. Saknar skåneslätten och promenaderna. OCH att ha en jävla skrivrutin, gud vad jag underskattade den under året och vad jag inser hur svårt det är när man inte är i det. Jag är hemma och jobbar och har svårt att hitta en plats. Därför ska jag till bibblan idag och försöka mig på det.
 
Men hejhej! Föresten. Jag har haft en idé om att börja skriva här igen, eller igen? Det här har ju aldrig riktigt varit en aktiv plats men det kanske kan bli nu. Men jag har alltså bott i Skurup, Skåne det senaste året och gått Skrivarlinjen på Skurups folkhögskola. Sjukt och fint och konstigt och utvecklande och utmanande och jobbigt och helt fantastiskt.
 
I höst ska jag åka till England, Brighton och plugga engelska i fyra månader. Velat göra nåt sånt så länge. Det känns just nu så himla oläskigt och är lugn i själen och bara det skrämmer mig litet. Men jag tror (vet) att det blir hur bra som helst. Jag tänker att jag vill att den här sidan ska vara något slags förevigande. Vi får se.
 
/Fanny 
 
Vanligt | |
Upp